Languages

  • English
  • Polski

» Lost in Space

Krótki opis

Lost in Space jest moją drugą grą opartą na silniku Unity. Tym razem stworzyłem grę pseudo 3D – cała akcja dzieje się faktycznie w świecie 3D, ale poruszać można się tylko w dwóch wymiarach. Głównym zadaniem jest dotarcie do określonych placówek wydobywczych poprzez właściwe lądowanie statkiem kosmicznym na zielonych platformach. Przebycie jednak całej drogi od startu do mety nie będzie takie proste, gdyż na każdym kroku są rozmieszczone specjalne przeszkody utrudniające sterowanie. Statek kontrolujemy za pomocą trzech klawiszy:

  • 2 na rotację lewo-prawo
  • 1 na poruszanie się do przodu.

Do dyspozycji posiadamy także reflektor, którym to sterujemy za pomocą myszki – przydaje się do oświetlania mrocznej przestrzeni kosmicznej :). Uwaga! Ta gra jest bardzo zręcznościowa i może być trudna dla kogoś, kto nie jest zaprawiony w tego typu produkcjach.

Póki co dostępna jest jedynie wersja demonstracyjna (8 poziomów + poziom 0), ale w przyszłości planuję rozwinąć aplikację o dalszy fragment linii fabularnej, a także dodać kilka nowych funkcji takich jak:

  • zbieranie kryształów,
  • podnoszenie różnych przeszkód wciągnikiem,
  • modyfikacje statku.

Wprowadzenie fabularne

Urodziłeś/aś się na Ziemi w czasach zaraz po wielkim odkryciu. Na jednej z planet ludzie znaleźli specjalne świetlne kryształy. Okazały się one dobrym źródłem energii. Lepszym niż zanieczyszczający węgiel czy niebezpieczna energia wiązań atomowych. Te kryształy w mgnieniu oka stały się najbardziej używanym i potrzebnym surowcem.

Zawsze kochałeś/aś rozległą przestrzeń. Zaraz po ukończeniu jednej z najlepszych kosmiczno-oficerskiej akademii dostałeś/aś swój własny statek i zacząłeś/ęłaś zbierać doświadczenie w wydobywaniu tych kosmicznych kryształów…

Rozdział I – powrót do domu

Zostałeś/aś wyznaczony/a na kapitana górniczej ekspedycji. Poproszono Cię o wydobycie specjalnych świetlnych kryształów, które są używane jako pro-środowiskowe źródło energii. Lecz podczas pracy górników ziemia zaczęła się trząść i Twoja lokalna stacja została uszkodzona. Zdecydowałeś/aś się wrócić do bazy głównej zalokowanej na tej samej planecie z tym wszystkim, co udało Ci się wydobyć do tej pory, i w międzyczasie poinformować swoich przełożonych o tym dziwnym trzęsieniu ziemi.

Podsumowanie

Silnik

Gra została stworzona na silniku Unity 2021. Wykorzystałem:

  • Podstawowe funkcjonalności do stworzenia mechanizmów poruszania się, zmiany statystyk takich jak życie, ruchomych przeszkód (funkcja trygonometryczna sinus).
  • New Input System
  • Mouse Raycast
  • Particle Effects
  • Podstawowe obiekty Unity 3D do budowy poziomów.

Grafika

Całość została stworzona przy użyciu narzędzi graficznych dostępnych w Unity (np. Cube, Sphere).

Dźwięk

Efekty dźwiękowe zostały zrealizowane w programie Pro Tools. Nagrane zostały za pomocą urządzenia ZOOM H1n. Wszystkie powstały z użyciem sprzętu użytku domowego oraz mnie :).

Link do pobrania

Link

Aby pobrać plik, należy kliknąć w niego dwa razy, a następnie kliknąć w strzałkę skierowaną do dołu umieszczoną w prawym górnym rogu okna (niebezpiecznie blisko tzw. krzyżyka zamykającego okno przeglądarki na Windowsie).

Niestety, dopóki aplikacja nie jest w miarę znana, dopóty Windows nie będzie pewny, czy otwieranie jej jest w porządku, dlatego będzie pokazywał komunikat o tym, że może ona być niebezpieczna.

Galeria zdjęć

Repozytorium

All grown-ups were once children… but only few of them remember it.

-- Little Prince --